Cuzco i droga do Ica

przez Rudeiczarne Travel Blog

Ostatnie pół dnia w Cuzco rozpoczęliśmy od kupienia na dworcu biletu autobusowego do Ica. Semi-cama z kolacją i śniadaniem, 16 h, 90 soli. Check-in o 16, wyjazd o 17, więc wciąż mieliśmy jeszcze kilka godzin na spacer po Cuzco.

Wciąż mieliśmy ważne bilety turystyczne, które musieliśmy kupić chcąc wejść do inkaskich ruinw Świętej Dolinie, postanowiliśmy więc odwiedzić 2 muzea- Muzeum Historii Cuzco oraz Muzeum Sztuki Współczesnej. Muzea są raczej średniej wielkości, więc ich obejście nie zajmuje zbyt wiele czasu.

IMG_3690 IMG_3697Potem zaś wizyta na Plaza de Armas, gdzie pierwszego dnia naszego pobytu w Cuzco dzikie tłumy świętujących turystów nie pozwalały spokojnie przejść przez plac i porobić zdjęć.

Tutaj katedra- wstęp oczywiście płatny- 25 soli normalny, 12,50 studenci peruwiańscy

IMG_3701A tu drugi kościół na placu- Iglesia de la Campania de Jesus- 10 soli bilet normalny, 5- studenci peruwiańscy

IMG_3706Dalej zaś usiedliśmy w miłej knajpce, by coś ciepłego jeszcze zjeść przed podróżą. Ogólnie w Peru polecamy w restauracjach Menu Turistico- jest stała cena, a w tym przystawka/zupa, danie główne oraz deser/coś do picia. Zawsze jest kilka opcji do wyboru, ceny zaczynają się, w zależności od miejsca, od 13 soli, a porcje są naprawdę duże.

Po obiedzie jeszcze ostatnie spojrzenie na Plaza de Armas i jedziemy na dworzec.

IMG_3698 IMG_3704Tym razem przed wejściem do autobusu nie tylko nas sfilmowano, ale także musieliśmy zostawić swoje odciski palców. Widać napady na autobusy w Peru zdarzają się często, skoro przewoźnicy muszą korzystać z tego typu „zabezpieczeń”. Wsiadamy do autobusu i w drogę, rano będziemy w Ica, skąd ruszamy do Huacachina – oazy pośrodku pustyni, gdzie uprawia się sandboarding! Nie mieliśmy na to czasu w Chile na Atacamie, to teraz sobie odbijemy!

Adios!

Sprawdź także

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Ta strona korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Czy akceptujesz wykorzystywanie plików cookies? Akceptuj Dowiedz się więcej