Sao Paulo

przez Rudeiczarne Travel Blog

Myśleliśmy, że ten wpis pojawi się dopiero jutro jak już dotrzemy do Rio. Niestety Sao Paulo zawiodło nas na tyle, że naprawdę nie ma tu za dużo do zobaczenia, więc nadmiar czasu, który został nam do autobusu do Rio de Janeiro można wykorzystać na nowy wpis.

Do Sao Paulo dotarliśmy wczoraj wczesnym wieczorem, umęczeni po całym dniu spędzonym w samolocie. Nawet nie mieliśmy siły iść od razu w miasto, po prostu padliśmy do łóżek w hostelu i odsypialiśmy noc spędzoną na lotnisku, samolot i zmianę czasu.

Rano obudziliśmy się pełni energii i zapału, by zwiedzać najludniejsze miasto Ameryki Południowej.

IMG_9833Wszyscy znajomi i przewodniki uprzedzały, że jest to miejsce nieciekawe i nie ma sensu poświęcać mu zbyt wiele czasu, dlatego też na Sao Paulo daliśmy sobie jeden cały dzień. Mimo powszechnych negatywnych opinii postanowiliśmy dać temu miastu szansę i naprawdę z całych sił chcieliśmy znaleźć coś, co nas zachwyci.

Jeśli ktoś dotąd narzekał na krakowski smog- w tym momencie może dziękować, że nie mieszka w Sao Paulo.

IMG_9784Zwiedzanie zaczęliśmy od Parku Ibirapuera- w sumie chyba jedyne przyjemne miejsce w Sao Paulo. Dużo zieleni, stawy, ciekawa roślinność, świetne muzeum sztuki afro brazylijskiej. Ot co, park na kolana nie powalił, ale w porównaniu z całą resztą tego miasta-miła odmiana.

IMG_9791W Sao Paulo na każdym kroku można znaleźć ciekawe graffiti, kilka przykładów poniżej:

IMG_9828IMG_9788Jeśli chodzi o tzw. „Stare Miasto”, choć nie bardzo wiemy, czy w Sao Paulo można o tym mówić, chyba że o placu z Katedrą i Teatrem, to naprawdę nie ma na co patrzeć. To, co można „podziwiać” w tych okolicach to całe tłumy bezdomnych leżących na środku placów, schodach do kościołów, załatwiających swoje potrzeby fizjologiczne dosłownie pod siebie, zaczepiających Cię na każdym kroku. Katedra- ładna, ale otoczenie zaburza cały widok. Pozostaje niesmak.

IMG_9839Tzw. Nowoczesna dzielnica, którą szczycą się mieszkańcy Sao Paulo i zachęcają każdego obcokrajowca do jej odwiedzenia, mieszcząca się przy Avenida Paulista, ostatecznie pozbawiła nas złudzeń, że znajdziemy w Sao Paulo cokolwiek ciekawego i zapierającego dech w piersiach. Nie ma niestety nic prócz kilku wieżowców, pędzących ludzi i samochodów trąbiących na każdego, kto próbuje przejść przez ulicę.

IMG_9824A tu jeszcze 2 przykłady pomysłowości brazylijskiej- światła dla pieszych, a jeśli nie wiesz, gdzie umieścić swoje ogłoszenie tak, by ktoś je zauważył, umieść je na chodniku, może ktoś patrzy pod nogi i zauważy!

IMG_9842IMG_9859Ogólnie, jeśli nie musisz, nie spędzaj tu zbyt wiele czasu 🙂 A teraz wybacz Sao Paulo- nie zachwyciłeś, uciekamy do boskiego Rio!

Sprawdź także

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Ta strona korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Czy akceptujesz wykorzystywanie plików cookies? Akceptuj Dowiedz się więcej